Pink Bobblehead Bunny -->

Monday 24 August 2015

Convocation -Part 2-

Assalamualaikum... Hye...

Dah dua tahun baru nak sambung part 2. Lama sangat tuh Nafisah oi. Refer Convocation -Part 1- untuk part 1. 

Dulu plan lepas je part 1 nak sambung terus part 2 pada minggu depannya. Tapi tak jadi sebab tak lama part 1, arwah emak dah sakit dan meninggal dunia. Lepas tuh, mood nak update part 2 berkubur sekejap. Hari ini tetibe pula nak update blog. Lepas tuh tetibe pula nak update entry yang tertangguh dulu.

Aku konvo pada tahun 2013. Tapi memori hari konvo masih aku ingat lagi sampai sekarang. Sebelum hari perjumpaan bersama Theaweks kami dah berbincang dekat group wasup bermacam-macam perkara. Antara topik hangat adalah outdoor photoshoot, tempat menginap dan bila nak jumpa dan dimana.

Aku sampai Gambang pada hari Khamis dan terus ke UMP. Dekat bilik istrirehat, kami baru cari homestay. Homestay yang murah-murah semuanya dah full. Tapi, alhamdulilah... Dapat juga homestay. Kami menginap di Kuantan, Pahang. Rumah pula ala-ala kampung. Seronok weyh ! Tak mahal pun. Malam Khamis kami lepak-lepak dekat Teluk Cempedak. Tetibe salah seorang Theaweks dapat idea nak photoshoot dekat Pantai Balok, Pahang dan Feroza milik Shah dijadikan sebagai props.

Selepas ambil jubah konvo kami terus outdoor photoshoot. Photographer kami dari kalangan pelajar UMP je. Charge tak mahal pun. RM50 + RM20 (duit minyak) je. Yang ini Aziera Zuraidah yang belanja. Terima kasih awek ! Kami memang pilih hari Jumaat sebab semuanya free. Kalau photoshoot semasa hari konvo sure memasing busy dengan family.





Ini fav gambar aku





















Cantik-cantikkan gambar dia. Ini Link Photographer tuh. Pada 5 Oktober 2013 barulah aku berkonvo. Sesi aku pada waktu pagi. Masuk je dalam dewan aku berdebar-debar. Risau tersadunglah dan lambat jalan. Alhamdulilah... Majlis berjalan dengan lancar. Gambar bersama family aku buat di East Cost Mall sebab lebih murah berbanding di UMP. Bukan tuh je, terus dapat gambarnya.




Ini pula gambar disebalik hari konvo aku.


I miss you, mom. Al-Fatihah


Selepas konvo, aku dan Theaweks berpisah. Masing-masing dah bekerja. Aku je belum bekerja. Tuh yang boleh bercuti lama-lama. Aku pulang ke JB lewat sikit. Aku singgah ke Shah Alam sebentar. Stay rumah sewa Aziera. Adios !

Ihklas,
Gadis Comel

No comments:

Post a Comment